June 3, 2012

Mindblown #1

Semalam adalah hari 'biarkan-aku-sorang-sorang-dalam-bilik-mohon-jangan-ganggu' punya mood. Apa pasal tah diri ini bertindak sedemikian rupa eventhough pagi tu puas dipulas dan digertak oleh ibunda supaya bersama-sama mengikuti program yang dianjurkan itu hari. Bermati-matian aku self defense dengan mimik muka habis comel merayu taknak pergi. Lepas, lega. Yang aku ingat pagi tu ibunda keluar bilik sekali dengan alatan perang aku, nak tahan gara gara nyawa benda alah tu aku tak charge pun semalam. Tak menyempat.


Maka pada sebelah malam setelah semua orang (nampak tak betapa kosongnya rumah) selamat tiba di rumah, lagi sekali aku self defense apabila dipaksa keluar untuk beli barangan dapur. Betapa beratnya mengangkat ponggong ini bersama hanya untuk menolak troli dan mencari bahan bagi memenuhkan peti sejuk dan segala peti. Aku gigihkan juga hati kepala limpa dan segala anggota menyiapkan diri itupun setelah disuruh habis tegas oleh si adik lelaki blergh.



Sarung jubah, pin tudung. Siap, semangat naik sikit tahap tiga untuk pergi.



*Giant*



*Ambil troli gaya mak-mak ke pasar raya membeli barangan dengan gigih*




*Masukkan coin (I don't even know giant had changed it into coinsss I thought they only have it at carefour?)*




"Mana list?" Tanya si adik lelaki walau tingginya tidak melambangkan adik sama sekali.




"Sabarlah, orang go through" Jawab aku angkuh.




*Go through list*




First on top; "Freeze" Lama aku diam memikirkan menggunakan akal waras lagi matang. What is this, freeze? Beku? Sejuk beku? Oh! Fries. That's just the way how my bibik spelled it. I thought I was confius dan otak barangkali beku gara gara satu hari duduk rumah tak lihat cahaya. *senyum sinis*



Never mind, skipped that. Mula dari bawah.




*Go all the way down*



















"Tempike"


Right, I thought it was tempe.